The week with Ulitmate OZ - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeffrey Jong - WaarBenJij.nu The week with Ulitmate OZ - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeffrey Jong - WaarBenJij.nu

The week with Ulitmate OZ

Door: Me

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

23 Maart 2014 | Australië, Sydney

Zo dat was even een heftige week, haha! Zo erg druk geweest met plezier hebben!! Zoals ik eerder al had geschreven hadden we maandag dagje Sydney, en daarna een hele gezellige avond met eten en drankjes! Dag 2 begon heel informatief met een info ochtend over hoe alles in zijn werk gaat qua werkzoeken, verschillende manieren van reizen en alle leuke dingen die er in heel Australie te doen zijn. Na die ochtend zijn we naar Darling Harbour gelopen en zijn we op een boot gestapt en zijn we de haven uit gevaren naar een klein strandje, met aan de ene kant het prachtige uitzicht op de Harbour Bridge en The Orera House, en aan de andere kant een tropisch paradijsje. We hebben daar de hele middag gechilt op de boot in de zon, beetje gezwommen, barbi gedaan! Perfecte middag zou ik zeggen. Dag 3 begon smiddags pas. We gingen op basecamp. Na een busreis van 4 uur, wat voor mij natuurlijk helemaal niet lang is omdat ik dat niet anders gewent ben, kwamen we aan op een prachtig, rustige lokatie bij het hostel. We hadden in de bus al de Goon besteld (Goon is de goedkoopste manier om dronken te worden, het is 12 dollar voor 4,5 liter wijn wat eigenlijk niet te drinken is (a) haha) en gingen die avond na het avondeten chillen op het strand. Dag 4 begon super, we zijn wezen SandBoarden, dat is met een soort snowboard van hoge duinen af glijden. Was echt super vet en ging echt super snel. Om daar te komen moesten we met een 4WD jeep door de duinen scheuren. Wat btw ook echt super vet was. Na het SandBoarden gingen we naar een hele mooie baai toe waar je we prachtig uitzicht hadden over de baai vanaf een vuurtoren. Daarna zijn we weer naar het hostel gegaan, en na een heerlijke lunche waren we vrij om te doen wat we wilde, we zijn toen met de hele groep lekker op het strand gaan chillen en zwemmen. Back to the hostel, we had a really good diner! En na wat drankspelletjes zoals Zimmy Zimmy en nog wat andere spellen, back to the Beach for the campfire. Op dag 5 zijn we dolfijnen gaan zoeken, en nog gevonden ook! Toen we ze gevonden hadden werd en een net in het water laten zakken waar we met zen alle in konden liggen en zo dicht mogelijk bij de dolfijnen konden komen. Heel gaaf om die beesten te zien in de natuur. Na de dolfijnentrip zijn we weer terug gegaan naar Sydney, met een reis van 4 uur met de trein. Gister op dag 6 hebben we een prachtige strandwandeling gemaakt langs 5 verschillende stranden/ baaien echt zo super mooi, genieten van de schoonheid van de zee. Na de geweldige strandwandeling op het strand konden we lekker liggen op het strand at Bondi Beach. Om de week goed af te sluiten hadden we een kroegentocht naar 4 kroegen in Sydney met de Partybus. Ideale manier voor vervoer, Haha! Vandaag is echt een hele relaxe dag, lekker de was gedaan en me backpack opnieuw ingepakt. Want morgen ga ik op SURFKAMP voor 5 dagen! Ben zo erg benieuwd hoe het is om de golven te temmen! Kan niet wachten!! Dus dat wordt sowieso me volgende Story!

• 23 Maart 2014 - 09:15

Fabian&Miranda&Nikki:

Ziet er super uit daar, kunnen we een weekje op visite komen?

• 23 Maart 2014 - 09:20

Wil:

Leuk om te lezen Jeffrey. Zo doe je veel in 1week. Veel plezier met surfen.

• 23 Maart 2014 - 13:13

Ilse:

Zo doe je nog eens iets !
    Superleuk klinkt het allemaal.
    Nog veel plezier en zeker ook op surfkamp nog even genieten en dan moet je echt aan het werk etc.
    Succes

• 23 Maart 2014 - 14:58

Peter Van Damme:

Wat een leventje, heel vervelend allemaal

!

• 23 Maart 2014 - 18:49

Bertine:

Wat klinkt het allemaal mooi en leuk ! Echt veel te beleven xxx